Alla inlägg den 13 november 2010

Av Thereze Carlsson - 13 november 2010 12:30


Just nu går jag runt med funderingar på vad det är för kön på lill*n i magen. När jag var gravid med L hade jag en önskan om en tjej, troligtvis för att jag bara har bröder och alltid velat ha en liten tjejbebis att pyssla å gulla med. Men även om jag önskade att L var en tjej så visste jag hela tiden eller mer som en kännsla jag hade att det var en liten kille i min mage.

Jag hade samma bebis nojja som nu, köpte bebiskläder aldelles för tidigt (kunde dock inte köpa annat än neutrala kläder... trodde ju att jag bar på en kille men önskade en tjej). Hade bestämt namn i 3 månaden (av en konstig anledning bara killnamnet som vi båda var helt nöjda med).


Jag tror att detta va för att i det undermedvetna visste att det va en kille. Jag och K tog aldrig reda på könet utan fick i v38 reda på det utav en slump då vi åkte in på ett extra UL för att kolla så L växte som han skulle.  

Denna graviditeten är jag helt säker på att det är en tjej och försöker hela tiden kolla på bilden för att se om jag kan urskilja könet för att kunna bli 200% säker även om jag vet att det är för tidigt att se.

Tjejnamnet är det som vi båda är helt nöjda med och när det kommer till bebiskläder så har jag till och med vågat mej på att köpa "tjej" kläder.

Men någonstans så vågar men ändå inte hoppas för mycket att det kroppen säger stämmer för om det blir en liten kille så vill man ju inte bli besviken, det viktigaste av allt är ju att bebisen blir frisk!

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards